#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

برنامه هفته اول اسفند ماه 93

عنوان برنامه : بازدید از غار خاصه تراش منطقه اردستان همراه با گروه کوهنوردی دنا 


مدت برنامه  :   یک روز جمعه 93/12/1  


نمایی از دهانه ورودی غار خاصه تراش ( تصویر کپی )



                                                 با آرزوی برارشی فراوان 

گرامی داشت روز جهانی تالابها

گزارش برنامه : 13 بهمن روز جهانی تالابها است ؛ جمعه 93/11/10  و به همین مناسبت همایشی با شکوهی توسط تعداد بسیاری از گروهای طبیعت دوست استان اصفهان و مردمان ساکن ورزنه و روستاهای اطراف در کنار تالاب نیمه جان گاوخونی منطقه ورزنه اصفهان گرد آمده و با شعار "مسئولین" حق آبه تالاب گاو خونی را به گاوخونی بر گردانید مراسم سخنرانی بر پا کردند و برخی از اساتید در مورد عوارض خطرناک ناشی از خشک شدن این تالاب بزرگ نکاتی را متذکر شدند .در این مراسم زیبا همه دست در دست در کنار تالاب گاوخونی ایستاده و تقاضای برگرداندن حق آبه گاخونی را داشتند . وجود زنان منطقه با چادرهای سفید که نماد مردم ورزنه میباشد به این مراسم جلوه خاصی داده بود . 

تصاویری از کل برنامه :

 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 
ادامه مطلب ...

گزارش برنامه صعود به قله دماب علویجه

دماب :  روستایی است در بخش مهردشت، شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان ایران.

دماب یکی از دهکده‌های باستانی ایران است، که درمیان رشته کوههای زاگرس میانی، و درست درمیانه شهرستانهای نجف آباد، گلپایگان،خوانسار و فریدن جای گرفته، و از دیدگاه جغرافیایی، روستایی است از بخش مهردشت، شهرستان نجف آباد، استان اسپهان.

شهرهای بسیارکهنی چون «گلپایگان و خوانسار» در باختر، و «تیران و کرون» درخاور، و برخوارو میمه درشمال مهردشت قرار گرفته، و نامهای بسیارکهن روستاهایی چون اشن، دماب، (دمبو)، دهق (دهک)، هسنیجه (هسنیچه)، هسنی، خونداب، که ریشه در زبان کهن پهلوی دارد، گویای باستانی بودن روستاهای این سامان است. وباید افزود بناهای باستانی برجای مانده در روستای دماب، پیشینه این دهکده را به بیش از ۱۴ سده بیان می‌کند. در جنوب غربی دماب روستای رحمت آباد قرار دارد و در غرب روستای رحمت آباد رشته کوه زیبایی قرار گرفته با نام محلی کوه چشمه هرز آب که نره پلنگ نیز گفته میشود با ارتفاع تقریبی 3200 متری از سطح دریا که نمایی زیبا به منطقه داده است ودر فصل زمستان پیش از خشکسالی پوشیده از برف می شده است.

گزارش برنامه : طبق برنامه صبح روز جمعه 93/11/3 همراه با گروه دنا به طرف شهرستان علویجه حرکت انجام شد و پس از پشت سر کذاشتن علویجه ؛ دهق ؛ خنداب ؛  دماب به روستای کوچک رحمت آباد رسیده و مقداری اطلاعات از مردم روستا گرفته و وارد جاده خاکی مشرف به کوه شدیم و بعد از حدود دو کیلومتر در کنار استخر آبی توقف کرده و کوله بر دوش به طرف ریشه کوه حرکت کردیم بعد از 45 دقیقه پیاده روی در یک دشت زیبای پوشیده از گیاه یک یال مرکزی تقربآ خفته را انتخاب کرده و پس از 3 ساعت کوه پیمایی آرام سوار بر خط الراس شده و باصحنه زیبایی از رشته کوه های دامنه و فریدونشهر مواجه شدیم که پوشیده از برف بود و همه را شگفت زده کرد . بر فراز قله ایستادیم و به احترام همنوردان از دست رفته یک دقیقه سکوت کردیم وبه یاد همنوردان غایب سرود ای ایران سر دادیم  و با خاطره ای خوش به اصفهان مراجعت کردیم . به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست .  از ویژهگی های برنامه وقتی بر فراز قله ایستادیم نمایان بودن کوه هایی همچون  الوند گلپایگان ؛ خط لراس کرکس تا گرگز ؛ دالان کوه ؛ انالوجه ؛ شاهان کوه ؛ افوس ؛ هشتاد ؛ اشتران کوه و بخشی از زرد کوه بود .

با آرزوی زمستانی پر از بارش ...

گزارش کامل برنامه در سایت گروه کوهنوردی دنا :

http://www.denaesfahan.blogfa.com/


نمایی از کوه هرز آب  



 

ادامه مطلب ...