#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

اخبار

فداکاری بانوی همدانی در امدادرسانی به کوهنورد آلمان

همدان- ایرنا- بانوی کوهنورد همدانی در حین صعود به قله موستاق آتا در کشور چین به دلیل مصدومیت شدید کوهنورد آلمانی از ادامه مسیر انصراف داد و موجب نجات این کوهنورد شد.
«لیلا ولی پور» 31 ساله تاکنون قله های مختلف داخلی نظیر دماوند، علم کوه، زردکوه، اشتران کوه، خط الراس دوبرار، دنا و همچنین قله های معروف سایر کشورها از جمله آرارات ترکیه، آراگاتس ارمنستان، موستاق آتا در چین، مراپیک نپال، لنین قرقیزستان را در سمت مربی و کوه‌نورد صعود کرده است.

وی اواسط هفته گذشته موفق شد به قله موستاق آتا چین صعود کند و پرچم کشورمان را در این قله به اهتزاز درآورد.

«لیلا ولی پور» درباره صعود به این قله مرتفع گفت: قله موستاق آتا یک کوه منفرد می باشد که از انتهای غربی «بیایان تاکلاماکان» در استان «سینک یانگ» در کشور چین سر بر می آورد و در مرکز سلسله جبال بزرگ آسیا قرار گرفته است که از جنوب به قراقروم، از غرب به پامیر و از شمال به کانلان و تیان شان ارتباط دارد.

این کوه‌نورد افزود: در برنامه صعود موستاق آتا ما از ایران به شهر ارومچی یکی از شهرهای غربی جمهوری خلق چین سفر و از آنجا با یک گروه هشت نفری ایرانی صعود خود را به این قله آغاز کردیم. وی تصریح کرد: شرایط جوی این منطقه بسیار نامساعد بود و سرمای هوا باعث شد دو کوه‌نورد آلمانی و یک کوه‌نورد چینی در اواسط صعود جان خود را از دست بدهند و رعب و وحشت عجیبی در بین سایر گروه ها بوجود آمد!

«لیلا ولی پور» تاکید کرد: با تمام شرایط سختی که برای ما بوجود آمده بود در ارتفاع هفت هزار و 100 متری این قله بودیم که متاسفانه یکی از کوه‌نوردان آلمانی دچار مصدومیت شدیدی شد و تنها گروهی که تصمیم به نجات این فرد گرفت گروه ایران بود که به دلیل امداد تیم آلمان و شرایط جوی نامساعد از ادامه صعود به قله منصرف شدیم.

وی افزود: برای یک کوه‌نورد سخت است که هزینه بسیار زیادی را متقبل شود و تا ارتفاع هفت هزار و 100 متری یک قله پیش برود اما نتواند به قله صعود کند اما من به شخصه به دلیل آنکه تصمیم به امدادرسانی به آن کوه‌نورد آلمانی گرفتم خوشحال هستم.

کوه‌نورد همدانی گفت: پس از این اتفاق، فدراسیون کوه‌نوردی آلمان و چین از گروه ما تشکر و قدرانی کرد و در مراسمی با توجه به صعود به ارتفاع هفت هزار و 100 متری از سوی فدراسیون چین حکم صعود به قله موستاق آتا به تیم ایران داده شد.

وی بیان داشت: این حرکت گروه کوه‌نوردی و ایثار کوه‌نوردان ایرانی بازتاب قابل توجهی داشته است.

ولی پور با بیان اینکه قصد دارد به یکی از قلل بالای هشت هزار متر شرکت کند، خاطرنشان کرد: اما این صعود بالای 45 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که از عهده ام خارج است!

وی افزود: در بهترین شرایط به سر می برم و حیف است به دلیل نبود منابع مالی نتوانم به صعود اعزام شوم و امیدوارم بخش خصوص و خیرین ورزشی از من حمایت کنند تا بتوانم افتخار بزرگی را برای کشور و استان همدان کسب کنم.


                                                         زنده باد کوهنورد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد