#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

رویت ماه

رویت ماه : دوشنبه 24 آبان 95 

مشاهده «ابرماه» در شامگاه امشب/بهترین زمان برای رصد ماه درخشان

روز دوشنبه، 24 آبان، «ماه» در وضعیت بدر و به نزدیکترین فاصله با زمین قرار می‌گیرد که موجب می‌شود درخشان‌تر و بزرگتر دیده شود؛ در صورتی که رصدگران رصد این پدیده را از دست دهند، باید تا سال 2034 منتظر بمانند.

به گزارش ایسنا، فاصله ماه هر چهار هفته با زمین به نزدیکترین حد می‌رسد و همیشه در حالت بدر نیست. وقتی ماه در حالت بدر به نزدیکترین فاصله خود از زمین می‌رسد و درخشان‌تر و بزرگتر از همیشه دیده ‌شود، ماه افروختگی یا ابرماه (supermoon)  روی می‌دهد.

این اتفاق در هر ۴۱۲ روز یکبار پیش می‌آید. البته ماه، هر چهار هفته (دقیق‌تر هر ۲۷ روز و ۷ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه) فاصله‌اش با زمین به نزدیکترین حد می‌رسد، ولی همیشه ماه در وضعیت بدر نیست.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه امروز، دوشنبه 24 آبان، «ماه» به وضعیت بدر (ماه کامل) می‌رسد،‌ گفت: همزمان با غروب خورشید، ماه در حالی از سمت شرق طلوع خواهد کرد که در وضعیت بدر قرار دارد.

وی اضافه کرد: در شامگاه امروز ماه با شرایطی از افق ایران طلوع خواهد کرد که  14 درصد بزرگتر و 30 درصد روشن‌تر از سایر ماه‌های کامل در طول سال است.

غروب خورشید دوشنبه 24 آبان ماه 95 از فراز کوه صفه اصفهان 


طلوع ماه دوشنبه 24 آبان 95 از فراز کوه صفه اصفهان 


 

                                                                                                شاد باشید 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد