#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

صعود به قله سیالان

قَزوین : یکی از شهرهای توسعه یافته ایران در باختر و مرکز استان و شهرستان قزوین است. این شهر در بلندای ۱٬۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. ریشه شهر قزوین متعلق به دوران ساسانیان است که به دستور شاپور رونق یافت. قزوین در زمان حکومت صفوی۵۷ سال پایتخت ایران بوده‌است و به همین دلیل دارای اماکن و موزه‌های تاریخی بسیاری می‌باشد. قزوین پایتخت بزرگ خوشنویسی ایران است و از جمله خوشنویسان معروف خط پارسی می‌توان به میرعماد قزوینی اشاره کرد. در شهر قزوین آثار کهن و باستانی گوناگونی از جملهکاروان‌سرای سعدالسلطنه، میمون قلعه، حمام قجر، آب انبار سردار، پیغمبریه، کاخ چهل‌ستون، امامزاده حسین، خیابان سپه (اولین خیابان ایران) قرار دارد.

الموت : نام منطقه ای در استان قزوین است که خود متشکل از دو بخش الموت غربی و الموت شرقی در رشته‌کوه‌های البرز، واقع در شمال شرقی یکی از بخش‌های شهرستان قزوین در استان قزوین، جنوب مازندران و گیلان، باختر طالقان و خاور رودبار زیتون قرار دارد.عمده شهرت این منطقه به علت وجود دو دژ الموت و لمبسر در آن است. 

منطقه بزرگ الموت در تقسیمات جغرافیایی کشوری اخیر ایران به دو منطقه الموت شرقی و الموت غربی تقسیم شده‌است. رودبارالموت شامل دو بخش می‌شود که عبارت‌اند ازبخش رودبار الموت شرقی به مرکزیت معلم‌ کلایه بخش رودبار الموت غربی به مرکزیت رازمیان. رودبار الموت شرقی از شمال به دهستان‌های دو هزار و سه هزار تنکابن از شرق به قله شاه البرز و طالقان از جنوب به زیاران و آبیک و از غرب به رودبارالموت غربی محدود می‌شود. رودبار الموت غربی نیز از شمال به مرز استانهای مازندران و گیلان از شرق به الموت شرقی و از جنوب به شهرستان قزوین محدود می‌شود . از روستاهای توریستی، معروف و بزرگ الموت می‌توان به روستای هیر، روستای وشته، روستای زرآباد، روستای اندج، روستای کوچنان روستای یوج، کُمنی و ویار و … را نام برد.

 

سیالان (سیاهلان) : نام کوه و قله ای ست از قلل البرز غربی با ارتفاع 4175 متر که این رشته کوه مرز طبیعی استان های قزوین و مازندران می باشد و از لحاظ تقسیمات کشوری در استان مازندران واقع گردیده است. راههای دسترسی به قله این کوه سه راه است یکی از روستای هنیز که در دره الموت واز طرف استان قزوین است و معمولترین راه می باشد. راه دیگر که مقداری غیر معمول است از انتهای دره مشرف بر قلعه الموت با گذر از روستاهای گازرخان و خشکچال و با ورود به دره و سوار شدن به خط الراس و عبور از دامنه قله کندیکان می توان به قله رسید که این دره و مسیر به آبشار خشکه مشهور است و راه سوم از طرف استان مازندران دره 2000 و روستای عسل محله است که به خاطر وجود جنگل ودشت زیبای دریاسر بسیار دیدنی می باشد ولی بدلیل وجود یخچالهای دائمی و شیب تند در مسیر، صعود سخت تر از دو مسیر دیگر است .(ارتفاع هنیز حدود ۸۵۰ متر بالاتر از عسل محله است .) در این مسیر دو جانپناه وجود دارد یکی جانپناه یادبود که در انتهای دشت دریاسر در دره هِرتنگ قرار دارد و دیگری جانپناه سیالان . برای کمپ زدن وشب مانی هم دو نقطه مناسب می باشد یکی گوسفندسرای ونی که در ارتفاع 3300 متر واقع شده و در 550 متری نرسیده به گردنه سیالان طرف استان مازندران و در دره زیبای دوهزار می باشد و جای دیگر جهت کمپ زدن در 300 متری گردنه در طرف استان قزوین در ارتفاع 3550 متری و بالاتراز جانپناه می باشد

گزارش برنامه : طی چهار روز برنامه جذاب و بیاد ماندنی همراه با همنوردان شهرستان ایذه موفق شدیم . ضمن بازدید از نقاط دیدنی منطقه الموت و شب مانی در روستای زیبای هنیز و شب مانی دیگری در دامنه کوه سیالان و کنار جانپناه به قله سیالان صعود کنیم و برنامه بیاد ماندنی دیگری را در کارنامه خود به ثبت برسانیم جای همه همنوردان خالی بود . 

نمای زیبایی از قله سیالان 

 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 

 تصاویری از کل برنامه 











                                                                                                  با شما بر فراز قله ها 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد