#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

دوازدهمین همایش صعود قلم


از طرف کوهنوردان "آزاد صفه اصفهان" افتخار داشتیم که در دوازدهمین همایش صعود قلم که به همت همنوردان شهرستان گنبدکاووس  تدارک دیده شده بود شرکت کنیم و در این برنامه با کوه نویسان عزیزی آشنا بشویم . که از نقاط مختلف گرد آمده بودنند تا یاری کنند و جامعه کوه نویس را به فعالیت در عرصه کوه نویسی تشویق نموده وفعال نمایند.در این برنامه موفق شدیم از مناطق دیدنی شهرستان شاهرود و روستاهای بسطام و خرقان ... نیز باز دید کنیم و نیز پیمایش جنگل ابر تا روستای شیرین آباد از جاذبه های برنامه بود و در طول مسیر جلوه هایی ویژه و چشم اندازهایی عالی زیبایی برنامه را دو چندان کرده بود.

بسطام و خرقان : با فاصله اندکی از یکدیگر در شمال شاهرود و در دشت حاصلخیزی قرار دارند که اطراف آنها را کوه‌های کم ارتفاع فرا گرفته‌اند. آب و هوای این ناحیه معتدل و خشک است. مردم خرقان و بسطام به زبان فارسی سخن می‌گویند و پیرو مذهب شیعه اثنی عشری هستند)و نیزمیقان یکی از روستاهای دهستان خرقان شاهرود  در بخش بسطام است. 


گزارش کامل برنامه به قلم شیوای استاد حسین عزیزپور معلم از شهرستان بابل


 ‍ برگزاری دوازدهمین همایش #صعود_قلم 

در روز جمعه ۱۴ مهر ماه ۹۶


دوازدهمین همایش صعود قلم (گردهمایی کوه نویسان سراسر کشور) به میزبانی جناب آقای #حاج_ابراهیم_غلامی (از کوهنوردان پیشکسوت) در منطقه جنگل ابر شاهرود برگزار شد.

در پنجشنبه روز اول این همایش، کوه نویسان کشور در روستای میغان و در منزل حاج ابراهیم غلامی اسکان داده شده و پس از صرف ناهار با گشت و گذار در این روستا از زیبایی های آن دیدن کردند.

پس از صرف شام مراسم افتتاحیه همایش آغاز شد و هیات اجرایی گزارش مختصری از سوابق برگزاری همایش یازده گانه قبلی را ارائه کردند.

سپس در رای گیری برای انتخاب هیات اجرایی همایش دوره سیزدهم کوه نویسان، آقایان علی شاه محمدی از گنبدکاووس، سید علی صلاحی از کاشمر و سرکارخانم لیلا صالحی از قروه به عنوان اعضای هیئت اجرایی صعود قلم به مدت دو سال انتخاب شدند.

سرکارخانم نرگس شکوفه فر و آقای رضا حبیب نیا نیز بعنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

پس از استراحت و صرف صبحانه ساعت ۶ صبح با ۳ دستگاه مینی بوس از #روستای_میغان به #روستای_ابر حرکت کرده و کوهنوردان باشگاه پاسارگاد گنبد هم به این همایش پیوستند در همان ابتدای پیمایش، جناب آقای احمد کولف از کوهنوردان و هنرمندان گنبدی توضیح مختصری در مورد مسیر پیمایش #جنگل_ابر را  ارائه نمودند. سپس کوه نویسان و کوهنوردان عکس های یادگاری و دستجمعی انداختند. پیمایش ساعت ۳۰ : ۷ صبح روز جمعه آغاز شد در مسیر حرکت پوشیده از برف بود و بخاطر بارندگی های روز قبل پیمایش به کندی انجام می شد اما زیبایی های جنگل و رنگ های متنوعش، شعر زیبای اخوان ثالث را در اذهان تداعی می کرد "پادشاه فصل ها، پاییز "...

از همان ابتدای مسیر چشم اندازهای زیبایی خودنمایی می کنند که در ایام تابستان محل برپایی چادرهای گردشگران داخلی و خارجی است؛ دشت سورمه و دره قزلق

با زیبایی شگفت انگیزش موجب تشویق کوهنوردان می شود تا عکس ها و تصاویر به یادماندنی را به یادگار داشته باشند.

در ابتدای دشت سورمه؛ آرام و محل نگهداری دام ها قرار گرفته و کوهنوردان از کنار آن عبور کرده و در طول مسیر گله های دام از گاو و گوسفند در حال چرا دیده شدند و صدای آبشارها و رود سرمه با بانگ دام ها و پرندگان سکوت جنگل را می شکست و سمفونی زیبایی را خلق می کرد. 


طول مسیر ۱۷ کیلومتری مملو بود از میوه های جنگلی و گیاهان دارویی نظیر زرشک، کندوس، ولیک، گلابی جنگلی، آلوترش و پرسیاوشان ...

آسمان صاف و آفتابی موجب شده بود که همه زیبایی ها جلوه گر باشد الا ابر. این نبود ابر در جنگل ابر مایه شگفتی بسیاری از کوه نویسان شده بود و حسرت تماشای آن زیبایی را با خود همراه کردند و عکس هایی را به یادگار می انداختند بدون حضور ابر.

 اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فرا می گیرد به همین خاطر به این نام مشهور شده است. به باور گردشگران، جنگل ابر یکی از زیباترین چشم انداز های طبیعت ایران محسوب می شود.

این جنگل با وسعت ۳۵ هزار هکتار در نزدیک روستاهای #ابر، #شیرآباد  و #خاک_پیرزن قرار گرفته و از شاخصه های مهم این جنگل؛ ارتفاع زیاد آن از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما، وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع است.

باید یادآوری کرد که جنگل ابر از زیباترین و قدیمی ترین جنگل های ایران بر دامنه رشته کوه های البرز واقع است و مرز بین منطقه جنگلی و نیمه بیابانی در استان های سمنان و گلستان است.


کوه نویسان در راس ساعت ۱۳ به رود سورمه رسیدند و در آن مکان زیبا ساعتی را به نماز و ناهار و استراحت پرداختند

سپس در عصر ساعت ۱۵ به روستای شیرین آباد رسیدند.

در همایش جنگل ابر، لوح سپاس و یادبود به تمامی شرکت کنندگان تقدیم شد و به ۳۰ نفر از کوه نویسان، تندیس همایش اهدا گردید.

برنامه در ساعت ۳۰ : ۱۵ به پایان رسید

و کوه نویسان و کوهنوردان سوار بر وسایل نقلیه شده و به شهر و دیار خود مراجعت کردند.


باسپاس از زحمات هیات اجرایی دوازدهمین همایش، حاج ابراهیم غلامی و خانواده محترم، همنوردان و کوه نویسان گرانقدر صعود قلم

به امید دیدار مجدد در سیزدهمین همایش صعود قلم


تهیه گزارش:

حسین عزیزپور معلم

از شهرستان بابل



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 


 


 تصاویری از کل برنامه 




 تجربه اولین برف سال 96 










 

                                                                                           با شما در برنامه های پاییزی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد