#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش برنامه صعود به قله کوه گردویی رفسنجان

کوه گردویی رفسنجان : کوه گردو با ارتفاع 3182 متر(در بعضی مراجع3220متر) در مختصات جغرافیایی 30.33.11 شمالی و 56.21.26 درجه شرقی در 38 کیلومتری شمال شرق رفسنجان  در روستای "دره در" واقع شده است. ساختار کوه با شیب تند  و در اکثر مکانها صخره ای  و دارای خط الراس زیبایی به طول تقریبی نزدیک به دو کیلومتر در  امتداد جنوب شرقی- به شمال غربی میباشد.ارتفاع نسبی کوه  از محل روستای دره در1130 متر و از محل نزدیکترین دره  مجاور کوه 750 متر  میباشد.مسیر دسترسی به کوه از محل روستای دره در میباشد  که از محل قنات تنگل مسیر به سمت  شرق و در امتداد رودخانه و سیلاب فصلی  است.از محل تنگل مسیر دیگری به سمت شمال  و در جهت کوه صلاتو تفکیک میشود .

مسیر دوم از طرف شهرستان زرند و از روستای سبلوئیه. ۴۰ کیلومتری شهرستان زرند و از یک دره زیبا میباشد و از این مسیر دسترسی به قله راحت تراست صعود به این کوه از هر سمتی که باشد نیاز مند یک روز زمان است. در ضمن بعد از عبور از باغهای روستا تابلو هدایت مسیر تا نزیدک قله نصب شده است .

زرند :  از شهرهای استان کرمان در جنوب شرق ایران است. این شهر مرکز شهرستان زرند است. جمعیت شهر زرند بنا بر سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، بیش از ۶۰٬۳۷۰ نفر بوده‌است. فاصلهٔ شهر زرند تا کلانشهر کرمان ۷۵ کیلومتر است. این شهر در شمال غربی کلانشهر کرمان واقع شده‌است.

دره راگه : یکی از پدیده‌های طبیعی منحصربه‌فرد شهرستان رفسنجان و از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است و در مسیر گردشگری دو جاذبه اکو توریستی استان (روستای میمند و کلوت‌های شهداد) واقع شده‌است. مخروط‌های نوک‌تیز و کله‌قندی، ستون‌ها و ستونک هاى فرسایشى، آرک‌ها و تیغه‌ها و دیواره‌های نوارى که ارتفاع آن‌ها در برخی نقاط به صد متر نیز می‌رسد، ازجمله بخش‌های خاص این منطقه است.در گوشه و کنار ستون‌ها و کنگره‌ها با اشکال متنوع و جالب به چشم می‌خورند و بین آن‌ها راه‌های تنگ و باریک و گاهى پهن و وسیع وجود دارد.این دره با 180 متر عرض، 70 متر عمق، 20 کیلومتر طول و 36 هزار هکتار مساحت از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است.مسیر دره راگه به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت پیاده، تماشای جلوه‌های فرسایش خاک را برای هر بیننده‌ای فراهم می‌کند.

آدرس : جاده رفسنجان به کرمان بعد از عبور از روستای ناصریه ( 500 متر ) به یک خروجی آسفالته در سمت راست خود خواهید دید که در روبروی آن ( آن طرف جاده ) شرکت فرمولیبدن کویر رفسنجان قرار دارد.در ادامه این جاده که خاکی است تابلو دره راگه نصب شده است .

 گزارش برنامه : طی دو روز پنج شنبه و جمعه 25 الی 26 مهر ماه 96 موفق شدیم که به قله زیبای گردویی رفسنجان از مسیر روستای سبلوئیه صعود کنیم و نیز از دره زیبای راگه هم دیدن کرده و برنامه موفقی را به پایان برسانیم . در این برنامه جای همه همنوردان خالی بود .


نمایی از کوه و قله گردویی 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

   تصاویری از کل برنامه : 













                                                                                           با شما در برنامه های بهتر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد