#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به قله برف انبار قم

قله برف انبار :  که بلند ترین قله استان قم به شمار می رود دارای ارتفاعی بیش از سه هزار و دویست متر است . این قله در تمام سال کوه نوردانی از استان قم و دیگر استان ها را به خود جذب می کند. نام این قله به جهت آن است که در فصول مختلف می توان برف را بر روی آن مشاهده کرد که این برای استان گرمسیری همچون قم موجب امتیاز ویژه ای است  . البته با گرم شدن زمین ، دیگر این قله در تابستان ها برفی ندارد و برف آن سهم چشمه های زیرزمینی آن می شود مسیر رسیدن به این قله از سه استان ممکن است .از استان قم ، بخش کهک سپس روستای فردو و بعد از روستا به سمت منطقه وسف می روید که در میان آن جاده ای خاکی جدا شده و به سمت قله ادامه می یابد .این مسیر بهترین مسیر است چرا که مقدار زیادی از آن دارای جاده خاکی و تا خود قله مسیر خاکی مالرو و پایکوبی شده دارد. مسیر دیگر از استان مرکزی است که از شهر دلیجان آغاز شده به سمت نراق حرکت کرده و در نهایت روستاهای زر و کروگان ابتدای مسیر صعود خواهند بود . از استان اصفهان نیز شهر کاشان و سپس مشهد اردهال و پس از آن روستاهای زر و کروگان مسیر مجدد خواهند بود. البته از آن دو روستا مسیر پایکوبی شده وجود ندارد . برای صعود به این کوه مسیر دیگری نیز وجود دارد که از روستای جاسب از توابع نراق میباشد که این مسیر هم فاقد پاکوب است .شایان ذکر است که در مسیر صعود از روستای "فردو" 3 چشمه دایمی وجود دارد. از بلندای قله که نظاره میکنید فضای بسیار زیبایی از رشته کوه ای نه چندان بلند ولی بسیار زیبا را مشاهدا میکنید . در اطراف این کوه چشم اندازهای بسیاری خود نمایی میکند . در غرب این کوه قله پلنگ آبی و در شرق آن قله سلطان سعد شاه با ارتفاعی کمتر خود نمایی میکند .


گزارش برنامه :  طی یک ونیم روز برنامه منسجم موفق شدیم همراه با همنورد عزیزم جناب آقای رضا حبیب نیا از قم  به قله زیبای برف انبار قم صعود کنیم . از ویژه گیهای این برنامه مشاهده بسیاری از همنوردان کلانشهر قم بر روی قله و در مسیر صعود بود و دوم این که کوهنوردانی را  که به صورت خود جوش  مشغول ساخت پناهگاه در زیر قله بودند . نکته بسیار جالب توجه پاک بودن کل مسیر و عاری از کوچکترین زباله بود . آشنایی با همنوردان از این سرزمین نیز افتخاری بود که نصیب ما شد . جای همه همنوردان خالی بود . 

نمایی از قله برف انبار 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

 تصاویری از کل برنامه 












                                                                                   با شما در برنامه های پاییزی 

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا (راز کوه ) شنبه 6 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 10:51 ب.ظ http://razekooh.blogfa.com

سلام و ارادت
محمد جان گزارش زیبایی بود انشاءالله تشریف بیارید برای صعود قلل دیگر قم نظیر الوند وشنوه وتوس و پلنگ آبی

سلام و درود به همنورد گرامی رضا جان عزیز تجربه بسیار خوبی بود در کنار شما با آرزوی صعود های مشترکی دیگر . من شمارا به پیوند های خودم اضافه کردم .

گروه کوهنوردی ساوالان میاندوآب دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:28 ب.ظ http://savalanmiyandoab.blogfa.com/

درود و خدا قوت

درود و سپاس جای همه همنوردان خالی بود . من شما را به پیوند های خودم اضافه کردم . اگر مایل بودید من را نیز به پیوند هایتان اضافه کنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد