#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به قله فردای قیامت دنا

تا کی به امید قیامت باید نشست ؟؟؟

بر خیز تا قیامتی به پا کنیم 


منطقه آبسپا : مرز شرقی منطقه حفاظت شده دنا از شمال شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا شروع می‌شود. از مهم‌ترین پاسگاه‌های محیط بانی می‌توان محیط بانی خاریدون، محیط بانی روستای کره محیط بانی اب سپاه و میمند را نام برد. منطقه حفاظت شده دنا به‌عنوان یک ذخیره‌گاه زیست‌کره با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۸۲۱ هکتار در جنوب غربی کشور در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است. از سوی دیگر در دامنه‌های جنوبی دنا دره‌های متعددی وجود دارد که پر از چشمه کوچک و بزرگ است.و یکی از دره های بسیار زیبا و شگفت دره فردای قیامت میباشد که تازیر کاسه قله پوتک ادامه دارد و ارتفاع قله "فردای قیامت"(به روایت مردم محلی علت نامگذاری این قله این است که اگر از این مسیر به طرف قله بروی تا فردای قیامت هم به قله نمیرسید) 4006 میباشد و بسیاری از این چشمه‌ها از زیر برف می‌جوشند و از دامنه‌های پرشیب دنا سرازیر می‌شوند و پس از پیوستن به یکدیگر رودخانه‌های سرد، شیرین و زلال بشار و خرسان را تشکیل می‌دهند.

گزارش برنامه : طی دو روز برنامه بسیار سنگین و (عبور از دیواره های کاملا فنی و آبشار های بلند که بایستی از مسافتی طولانی آبشارهارا دور میزدیم) همراه با سه همنورد دیگر از گروه کوهنوردی مانوش سمیرم موفق شدیم از پایین دره فردای قیامت از منطقه جنوبی غربی رشته کوه دنا و از روستای آبسپاه و با مجوز از محیط بانی منطقه سیسخت و پاسگاه آبسپا به قله فردای قیامت صعودی موفق داشته باشیم .

صعود به قله فردای قیامت از جبهه جنوبی روستای آبسپا و از تنگه زیبا و صعب العبور فردای قیامت برای اولین بار همراه با گروه کوهنوردی مانوش سمیرم انجام شد .  بنا به گفته محیط بانی منطقه فقط یک گروه از اصفهان موفق شدند از بالای دره و از کاسه پوتک روی آبشارها رول زده و فرود آمدند ولی تا کنون هیچ گروه کوه نوردی بخاطر طولانی و سختی مسیر اقدام به صعود از پایین دره تا قله از این مسیر را نکرده است .این موفقیت بزرگ را به گروه مانوش سمیرم بخصوص همنوردان عزیز همراه آقایان عباس اسدی و غلامرضا افشاری و اسکندر بهرامی تبریک میگم با آرزوی صعودهایی برتر... 

 

نمایی از تنگه فردای قیامت تا خط الراس غربی رشته کوه دنا 




 برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید 

 تصاویری از کل برنامه 






















                             با شما در برنامه های برتر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد