#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

پیام تسلیت

خبر از بین رفتن 5 نفر از همنوردان عزیزمان در کوه کرکس که دچارحادثه سقوط بهمن شدند غم واندوهی فراموش نشدنی بر دلمان نشاند به این منظور از طرف گروه کوهنوردی آزاد صفه این ضایهٌ درناک را به جامعهٌ کوهنوردی کشور و خانوادهٌ محترم این عزیزان تسلیت گفته و ابراز همدردی مینماییم .

با آرزوی سلامتی برای کلیه همنوردان

همکاری در کاوش حادثه کرکس

همکاری در کاوش حادثه کرکس

روز یکشنبه 23/11/90 با خبر شدیم که  بر اثر سقوط بهمن در کوه کرکس 5 نفر از همنور دان عزیزمان از شهرستان کاشان دچار حادثه شدند که با مدیریت محترم هیت کوهنوردی استان جهت همکاری برای امداد اعلان آمادگی شد و به علت کثرت داوطلبان کوهنوردان برای امداد در تاریخ چهار شنبه 25 /11/90 به منطقه اعزام شدیم و به جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز پیوستیم وتا تاریخ جمعه27/11/90 در خدمت گروه امداد و کاوش بودیم . در اینجا از جمعیت هلال احمر استان اصفهان وکاشان و نطنز کمال سپاس و قدردانی می گردد که از همان ساعات اولیه با تمام امکانات و نیرو تا انتها دست از تلاش بر نداشتتند و هنوز نیز ادامه دارد . و همچنین از مدیریت محترم هیت کوهنوردی استان اصفهان قدردانی میشود.در ضمن   از کلیه کوهنوردان عزیزی که ازاصفهان و تمام شهرستانهای استان  و کشور با شنیدن خبر حادثه از  ساعت اولیه در خدمت گروه کاوش بوده و کاوش در ارتفاع را مدیریت کردنند بی نهایت قدر دانی و آرزوی موفقیت   میکنیم .                                                                  

عکسها از محمد امیری ومهران امینی   

  

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

   

 

ادامه مطلب ...

گزارش تصویری از دره تیمره گلپایگان

دره تیمره گلپایگان (قدیمی ترین سنگواره های موجود در ایران )

شهرستان گلپایگان در 135 کیلومتری شمال غربی اصفهان دارای قدمتی با تاریخ کهن  میباشد و از نعمت رشته کوهی با ارتفاع 3350 متر از سطح دریا با نام (الوند گلپایگان ) برخوردار است و اطراف این شهرستان را نیز کوه هایی با ارتفاعات مختلف فرا گرفته . قدمت سکونت  در این منطقه به دوران قبل از تاریخ میرسد . وجود سنگواره های موجود در منطقه کوچری و دره تیمره واقع در شمال غربی و 10 کیلومتری جاده گلپایگان به خمین نشان از تارخ بسیار کهن دارد . که متاسفانه این آثار تاریخی ارزشمند در حال نابودی میباشد .پوشش گیاهی این منطقه  کتیرا و گیاهان خودرو مانند مُک کو (شیرین بیان) که ریشه آنها استفاده داروئی دارد، گل گاو زبان، شاتره، کاسنی، تره کوهی، مرزنجوش، شوید کوهی، جوقاسم، خاکشیر، مرزنگوش، بارهنگ (بالنگ)، بابونه، کرچک،و... می باشد . دیدار از این شهرستان زیبا و آشنایی با تاریخ کهن و تمدن باستان قابل توجه است .

با آرزوی سفری خوش برای تمامی همنوردان

گزارش برنامه : ساعت 5 صبح روز جمعه 21/11/90تیم از اصفهان حرکت کرد و پس از رسیدن به شهرستان گلپایگان و بازدید از دره زیبای تیمره واقع در منطقه غرقاب و کوچری و دیدن انواع سنگواره های موجود در منطقه در هوایی خوب موفق به صعود کوه انتهای دره تیمره شد . در این سفر آشنایی با تاریخ کهن منطقه از ویژه گیهای برنامه بود .

به امید برنامه ای پر بار تر با شما 

عکسها از محمد امیری و مهری شهبازی  

نمایی از دره از روی قله : مهری شهبازی  

برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...

برنامه هفته آخر بهمن ماه ۹۰

عنوان برنامه : باز آموزی سنګ  (صفه ) 

 

مدت برنامه  : نیم روز  جمعه ۲۸/۱۱/۹۰

گیاه شناسی

 

 

 ریواس

ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها ( هفت بندها ) و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده ی خوراکی قرار می گیرد.و گونه های آن در بیشتر مناطق کوهستانی یافت میشود .

خواص درمانی

ریواس طبیعت سرد دارد .

 دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است.

برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود.

 برای تقویت معده و کبد مفید می باشد.

خوردن ریواس برای بیماران تب دار و بی اشتها مفید بوده .
ریواس اثر ملین داشته و اشتها آور است .

مصرف  ریواس برای مبتلایان به سنگ کلیه و ناراحتی های مثانه خطرناک است.
ریواس، مقوی
قلب و اعصاب است.
ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی و (درمان یبوست و اسهال) را دارد.

 در درمان یرقان، خونریزی معدی- روده ای، مفید است.

درجراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد. 

                                                سالم و پایدار باشید