#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

قله میل به یاد همنورد جانی امجد سوآتی

ماییم که از باده ی بی جام خوشیم

هر صبح منوریم و هر شام خوشیم

گویند سرانجام ندارید شما

ماییم که بی هیچ سرانجام خوشیم

*مولانا*

کوهپایه : شهری است که در٦٥ کیلومتری شرق شهر اصفهان و ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ورزنه واقع شده‌است. این شهر از طرف شمال با شهرستان اردستان از طرف جنوب با بخش‌های جلگه  شهر ورزنه (بخش بن رود ) از طرف شرق با شهرستان نائین و از طرف غرب با شهرستان اصفهان در ارتباط است.

کوهپایه نام قدیمی آن ویر بوده که اکثراً در اسناد و کتب قدیمی به چشم می‌خورد، ویر که از لغات زبان محلی کوهپایه نیز می‌باشد به معنی هوش و ذکاوت است. بعد به قهپایه به معنی محکم و استوار نامیده شده (در اسنادی که در سال ۱۳۱۶ و قبل از آن مشاهده شده و از جمله در کتاب گلچینی از شاهنامه فردوسی و نشریات فنی مهندسی و بازرگانی لغت قهپایه دیده می‌شود) سپس به دلیل قرار گرفتن در حاشیه ارتفاعات ۳۳۰۰ مارشنان، کوهپایه نامیده شده.

کوه میل اصفهان : با ارتفاع 3030 از سطح دریا در جنوب شرقی استان اصفهان قرار دارد . مناسب ترین مسیر برای دسترسی به قله این کوه از شهرستان کوهپایه میباشد . به طرف روستای علون آباد که در سی کیلومتری جاده کوهپایه به نیستانک قرار دارد ؛ ازمزرعه جعفر آباد که تابلو آن کنار جاده مشخص است یالهای مشرف به قله نمایان است و مکان مناسبی برای شروع است  . یک برنامه یک روزه زمان خوبی برای اجرای صعود به قله میل میباشد . از فراز قله کوه های اطراف اصفهان مانند کلاه قاضی ؛ مارشینان ؛ صفه و... خود نمایی میکنند .

 گزارش برنامه : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ششمین یادواره آسمانی شدن همنورد جانی مهندس امجد سمواتی، اولین و تنها تولیدکننده تجهیزات فنی دنا به همت باشگاه کوهنوردی دنا اصفهان مشترک با باشگاه‌های چکاد، تاراز، مانی ، فاتح و آرش چرمهین اصفهان پیمایش کوهپیایی در هوایی نسبتا برفی در مسیر صعود به قله میل، شهرستان کوهپایه بر گذار گردید با تشکر از باشگاه دنا و همنوردانی که در این برنامه شرکت کردند با آرزوی سلامتی و برای همه همنوردان

تصاویری از کل برنامه 







نه به کوهنوردی غیر مسئولانه 

نه به گردشگری غیر مسئولانه 

طبیعت را دوست بداریم 


نظرات 1 + ارسال نظر
علی از تهران پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:09 ب.ظ

عزیزان کارتون درسته

درود همنورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد