#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش صعود به قله آسماری

گزارش صعود به قله آسماری مسجدسلیمان : 

برای اطلاعات منطقه و کوه آسماری لطفا به آدرس زیر در همین وبلاگ مراجعه کنید .

 https://sofehfree.blogsky.com/1398/02/02/post-777/%d8%b5%d8%b9%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d9%84%d9%87-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c

 

روز وصل دوستداران یاد باد

یاد باد آن روزگاران یاد باد

کامم از تلخی غم چون زهر گشت

بانگ نوش شادخواران یاد باد

گر چه یاران فارغند از یاد من

از من ایشان را هزاران یاد باد

مبتلا گشتم در این بند و بلا

کوشش آن حق گزاران یاد باد

گر چه صد رود است در چشمم مدام

زنده رود باغ کاران یاد باد

راز حافظ بعد از این ناگفته ماند

ای دریغا رازداران یاد باد

حافظ

گزارش برنامه :  10 بهمن 98 به مناسبت یادواره آسمانی شدن همنوردان عزیزمان استاد امجد سماواتی بزرگ مرد کوهنوردی ایران و اولین تولید کننده ابزار فنی کوهنوردی در ایران و سید یادعلی موسوی امدادگر کوهستان شهرستان ایذه برنامه صعود به قله آسماری منطقه خوزستان مسجدسلیمان  مشترک ؛ باشگاه کوهنوردی دنا و چکاد اصفهان  و آرش چرمهین و به میزبانی باشگاه کوهنوردی حرکت ایذه طی یک روز عالی انجام شد و بر چکاد آسماری که آخرین برنامه همنورد عزیزمان استاد سماواتی بود سرود ای ایران توسط همنوردان حاضر خوانده شد و پژواک رسای نوای همنوردان در کوهستان طنین افکند تا یاد و خاطره این عزیزان از دست رفته زنده بماند . یادشان گرامی باد . در این برنامه بازدید از مکانهای تاریخی شهرستان ایذه با قدمت شش هزار ساله توسط همنوردان عزیز آقایان باقر پور وهلاکویی تدارک دیده شده بود که بسیار جذاب و دیدنی بود . از جمله منطقه تاریخی کول فرح ؛ اشکفت سلمان ؛ و کوهباد و...



برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...

گزارش صعود به قله میل اصفهان

زندگی همین کوه روبه روست این سپید سربلند

این نشانه شکوهمند این که تا هنوز و تا همیشه

با زلال آسمان گرم گفتگوست
زندگی همین بچه‌های کوه و دره این هماره مردم نجیب
زندگی همین هوای حیرت است

آن جوانه ای که چشم بسته

بی قرارِ فصل فرصت است
این اشاره این بنفشه ای که می‌رسد

آن بهانه ای که بر بنفشه

تاب می‌دهد
زندگی همین تبسم طبیعت است

"محمدرضا عبدالملکیان"

 


کوهپایه : شهری است که در٦٥ کیلومتری شرق شهر اصفهان و ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ورزنه واقع شده‌است. این شهر از طرف شمال با شهرستان اردستان از طرف جنوب با بخش‌های جلگه  شهر ورزنه (بخش بن رود ) از طرف شرق با شهرستان نائین و از طرف غرب با شهرستان اصفهان در ارتباط است.

کوهپایه نام قدیمی آن ویر بوده که اکثراً در اسناد و کتب قدیمی به چشم می‌خورد، ویر که از لغات زبان محلی کوهپایه نیز می‌باشد به معنی هوش و ذکاوت است. بعد به قهپایه به معنی محکم و استوار نامیده شده (در اسنادی که در سال ۱۳۱۶ و قبل از آن مشاهده شده و از جمله در کتاب گلچینی از شاهنامه فردوسی و نشریات فنی مهندسی و بازرگانی لغت قهپایه دیده می‌شود) سپس به دلیل قرار گرفتن در حاشیه ارتفاعات ۳۳۰۰ مارشنان، کوهپایه نامیده شده.

کوه میل اصفهان : با ارتفاع 3030 از سطح دریا در جنوب شرقی استان اصفهان قرار دارد . مناسب ترین مسیر برای دسترسی به قله این کوه از شهرستان کوهپایه میباشد . به طرف روستای علون آباد که در سی کیلومتری جاده کوهپایه به نیستانک قرار دارد ؛ ازمزرعه جعفر آباد که تابلو آن کنار جاده مشخص است یالهای مشرف به قله نمایان است و مکان مناسبی برای شروع است  . یک برنامه یک روزه زمان خوبی برای اجرای صعود به قله میل میباشد . از فراز قله کوه های اطراف اصفهان مانند کلاه قاضی ؛ مارشینان ؛ صفه و... خود نمایی میکنند .

گزارش برنامهصبح روز جمعه  27 دی ماه 98 همراه با یک تیم از باشگاه کوهنوردی دنای اصفهان در هوایی آفتابی و گاهی ابری همراه با باد های ملایم کویری موفق شدیم که از مسیر روستای علون آباد و از کنار مزرعه جعفر آباد سوار بر یال جنوب شرقی شده خود را به فراز قله میل رسانده و یاد جای  همه همنوردان را خالی کنیم در طی مسیر برف نسبتا خوبی وجود داشت که مانده از بارش چند روز قبل بود و بر کیفیت برنامه افزود . و در انتها با خاطره ای خوب برنامه  به پایان رسید . 


نمایی از کوه میل اصفهان 


برای مشاهده بقیه عکسها ادامه مطلب را کلیک کنید  

ادامه مطلب ...