#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

#کوهنوردان_آزادصفه

این وبلاگ به منظور برقراری ارتباط با دنیای کوهنوردی طراحی شده است

گزارش برنامه یوش (حتما بخوانید)

یوش ، روستایی است از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران. این روستا به دلیل آن که زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی است، شهرت یافته‌است. روستای یوش در البرز مرکزی در میانه جاده‌ای آسفالته شرقی-غربی به طول ۱۱۰ کیلومتر که از چهل کیلومتری آمل در جاده هراز تا پل زنگوله در جاده کندوان کشیده شده است قرار دارد. این روستا از ییلاقات بسیار خوش آب و هوا میباشد. روستای یوش دارای باغ‌های زیبای گردو، فندق، گیلاس و زردآلو می‌باشد. اوزرود یکی از دو سرشاخه اصلی رود هراز از پایین دست و جنوب این روستا می گذرد که دشتی سرسبز، پر از درخت و باریک را ایجاد کرده است.  اقتصاد این روستا از دامداری، باغداری و پرورش زنبور عسل می گذرد و محصولات عمده آن شیر، سرشیر، پنیر، کره، ماست، قره قوروت، گردو، زردآلو، گیلاس، فندق، سیب، آلو، لواشک و عسل می‌باشد. (از روستای یوش مسیری زیبا و کوهستانی و جنگلی به طرف روستای نیتل از توابع کجور وجود دارد که توجه اکثر کوهنوردان را به خود جلب کرده و هر ساله گروه های کوهنوردی مسیر یوش به نیتل را طی میکنند که دارای زیبایی خاصی میباشد و در بلندای ارتفاعات که میرسید  قله های البرز مرکزی رویت میشوند که شاخص ترین آن دماوند و آزاد کوه است . 

 

گزارش برنامه : عصر روز چهارشنبه ۱۹/۷/۹۱تیم با یک دستگاه مینی بوس از اصفهان به مقصد یوش  حرکت کرد . ساعت ۲۳/۳۰ پلیس راه ساوه دستور به توقف مینی بوس داد . و پس از ارائه مدارک از طرف راننده مینیبوس به علت کامل نبودن مدارک خودرو پلیس مانع از ادامه مسیر  خود رو شد تلاش زیادی شد که خودرویی دیگر جایگزین کنیم ولی موفق نشدیم که  زمان زیادی را از دست دادیم و جبران آن برای اجرای برنامه یوش طبق برنامه تنظیمی نا ممکن گردید . با توجه به کمبود زمان تصمیم به بازگشت گرفته و قرار شد که در اولین فرصت این برنامه اجرا گردد .و تیم به اصفهان مراجعت نمود ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۲۰/۷/۹۱ همنوردان در اصفهان از یکدیگر جدا شدند . 

(نکته قابل توجه سرپرستان گروه ها و سرپرستان برنامه ها لطفا قبل از حرکت خودرو ها از تکمیل بودن مدارک و سالم بودن خودرو مطمعن شوید و سپس اجازه حرکت بدهید .) 

                             با شما در برنامه ای شاد  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد